Ellen van der Heijden

Voeding en communicatie, dat zijn de rode draden in de loopbaan van Ellen. Die carrière ging van start als (hoofd)diëtist in een Amsterdams ziekenhuis, waar ze haar vakkennis ontwikkelde. Ellen vond het leuk om creatieve oplossingen te bedenken voor patiënten die wat extra nodig hadden.
Haar organisatietalent kwam volop tot bloei in het hoofdbestuur van de Nederlandse Vereniging van Diëtisten (NVD). Daar leerde Ellen dat haar kracht lag in communicatie. Na een aanvullende PR-opleiding ging ze aan de slag als communicatie-manager van de NVD. Zij stond onder andere aan de wieg van twee grote publiekscampagnes “Wie beter eet wordt sneller beter” over ondervoeding bij ziekte en de campagne “Terug naar de gezonde basis” ter preventie van overgewicht bij kinderen. In deze periode heeft Ellen ook een groot netwerk binnen de voedingswereld opgebouwd. Een eigen bedrijf was de logische volgende stap. Met haar zakenpartner Arine de Ridder heeft Ellen in korte tijd een bloeiend bedrijf neergezet.

 

 

Ellen van der Heijden