2. Persoonlijk leerplan
In het persoonlijk leerplan beoordeel je je eigen begeleiding van mensen met diarree of
obstipatie. Op basis van deze zelfreflectie formuleer je je leerdoelen. In de
studieomgeving staat het beoordelingsformulier, met de te beantwoorden vragen.
De beoordeling bestaat uit:
- het toekennen van een rapportcijfer voor je kennis, vaardigheden en begeleiding
vanaf de aanmelding tot en met de afsluiting van de behandeling - het formuleren wat beter kan.
Hieruit vloeien de leerdoelen voort. Op de volgende momenten tijdens de leergang toets
je of je je leerdoelen hebt bereikt: - voorafgaand aan de contactdag: niet gerealiseerde leerdoelen breng je tijdens de
contactdag in als je daaraan deelneemt - na afloop van de contactdag: niet gerealiseerde leerdoelen verwerk je in je eigen
casuïstiek als je aan de contactdag deelneemt - na afloop van de leergang: niet gerealiseerde leerdoelen zijn onderdeel van je
actieplan.
SMART
Formuleer je leerdoelen SMART: Specifiek | Meetbaar | Acceptabel | Realistisch | Tijdgebonden
Dus niet:
“Ik wil meer patiënten met diarree van hun klachten afhelpen.”
Maar wel:
“Ik wil over 6 maanden in staat zijn om 70% van de mensen die met chronische
diarree naar mij verwezen worden, binnen een maand van hun klachten af te
helpen.”
of
“Ik wil van minimaal 90% van de mensen die met chronische diarree bij mij komen
de oorzaak kennen van de diarree voordat ik een interventie start.”